Okolo 2010 - Velké Karlovice

3 dny – 78 km (28.5. – 30.5.2010 )

Po zkušenostech z minulých akcí Okolo jsme se rozhodli se opět této akce zúčastnit, pojali jsme ji však poněkud odlišně než většina lidí. Letos se totiž poprvé zúčastnil i Martínek ( bohužel jako nejmladší a jediné děcko ). Přidal se k nám i Martin Filipczyk, bohužel tentokráte sám. Už tím, že jsme zvolili zvolili vlastní dopravu autem jsme se odlišovali od ostatních , kteří přijeli na kolech a také museli odjet a tudíž najet okolo 200 km navíc.

Jak již bylo řečeno ve čtvrtek odpoledne jsme naložili kola a dojeli do Velkých Karlovic – Léskové. Ubytovali jsme se v Penzionu školka a poseděli u pivka. Tady jsme také zjistili, že Martínek tady nemá sobě rovného (z pohledu cyklisty) a že si budeme muse vymyslet program sami.

V pátek, kdy hlavní skupina vyrazila na 90 km ohruh skrz několik kopců, jsme ráno dofoukali kola a vyrazili na Kasárna. Je to sice jen cca 15 km, ale přesto tam byl takový kopec, že jsme celou původně plánovanou trasu nejeli – Martínek byl hodně unavený a museli jsme trasu zkrátit. Po dvou hodinách trápení jsme konečně dorazili na Slovenskou hranici. Nahoře na Bačkárně jsme si dali oběd a odpočinuli si. Pak jsme pokračovali ještě kousek do kopce až na hřeben do výšky cca 950 m.n.m To byl Martínkův zatím nejvyšší bod dosažený na kole. ( V podstatě i místo startu bylo jeho zatím nejvyšším bodem … ) Odtud jsme sjeli k Penzionu a já jsem si ještě zajel cca 20 km okruh na Bumbálku a Súkenickou. Martin Filipczyk s námi nejel a dal si celkem náročných 90 km na horáku. Večer  se hrál nohejbal ( Martin hrál poprvé a dost dobře ) a opékaly se párky. Počasí bylo excelentní – asi nejhezčí den letošního prochcaného května.

V sobotu jsme pojali jako odpočinkový den. Udělali jsme si výlet do Rožnova s cílem zahrát si Badminton. Jeli jsme autobusem v 10:30 od penzionu přes sedlo Soláň. Martínek tak mohl vidět jak vypadala část cesty, kterou jeli včera silničáři. Bylo jasné, že takové kopce ještě nedá. V 12:30 se začalo hrát v nové Rožnovské sportovní hale. Martínek byl moc spokojený protože s Vencou porazili kromě jednoho páru všechny. Nakonec zkusil i dvouhru ale za stavu 15:5 jsme museli končit. Po třech hodinách byli všichni zničení , jen Martínek nebyl zpocený a byl svěží. Pak jsme si zašli na fajnou večeři do Gibon parku a o půl osmé dorazili autobusem zpět na penzion.  Martin filipczyk si zajel na Bílý kříž a bylo to cca 80 km. Večer se grilovalo a opět se hrál nohejbal.

V neděli se všichni pobalili a jeli domů na kolech. Jen my tři ( já , Martínek a Martin ) jsme si vyrazili na krátký výlet na přehradu Karolínka. Trasa nebyla moc náročná jen okolo přehrady bylo několik kopců tak Martínek trochu brblal. Nakonec však všechno vyjel. Ujeli jsme cca 30 km a kolem 12 hodiny jsme dorazili na penzion. Bylo zataženo, sem tam vykouklo sluníčko. Naložili jsme kola na auto a vyrazili směr Makovský Průsmyk – Bumbálka – Šance. Za Makovským průsmykem začalo pršet a pak nás honila jedna bouřka za druhou. Na oběd jsme se zastavili U koníčka ve Vojkovicích a kolem 16 hodiny dorazili domů

Celkově se akce velice vydařila. Hlavně co se týče počasí jsme chytli nejhezčí víkend v květnu, který byl letos ve znamení deště a povodní. Pro Martínka byla tato destinace příliš náročná, protože v okolí byly samé kopce. Jen jediná silnice byla mírná a to hlavní na Vsetín. Všechny ostatní znamenaly překonat cca 300 výškových metrů na hřeben. Příště zvolíme raději méně kopcovitý terén ( pokud bude Martínek chtít a bude pro něj  nějaké příště). Škoda, že nejelo více dětí, Martínek by měl alespoň sobě rovné kamarády, ale přesto si dobře zahrál i s dospělákama ( hlavně bembajs a nohejbal ) na kole se bohužel nechytal. Díky Vlastíkovi za skvělou organizaci a příště zase na OKOLO …

FOTOGALERIE

Trasa 1.dne

Trasa 3.dne

Pokud by měl někdo z účastníků zájem o orginál FOTO, nebo GPX soubory, budou na na CD u Vlastíka , případně si o ně napiště.

Další fotografie a popis akce najdete na stránkách Sport-Klapka.

Statistiky OKOLO 2010

Číslo výletu 24
Název výletu OKOLO 2010 - Velké Karlovice
Rok 2010
Stručný popis trasy Velké Karlovice Leskové – Velké Karlovice – kasárna – Vrchol nad Kasárna 950 m – Velké Karlovice – Laduv pramen – Třeštík – Bumbalka – Súkenická – Bumbalka – Makovský průsmyk – Velké Karlovice Leskové – Velké Karlovice – Karolinka – Přehrada Karolinka ( okolo přehrady ) – Karolinka – Velké Karlovice Leskové

Počet dnů 3 ( 2 na kole )