Garda 2022

28.10-3.10.2022 - Garda 2022 ( teoreticky 4 dny na kolo, prakticky 2 dny - 125 km )

Letos po Covidové odmlce Pepa naplánoval opět Svatováclavský pobyt u jezera Garda. Letos po mírných komplikacích s auty nás vyrazilo celkem 6, já jsem ovšem s draky jako Pepa, Martin a spol nejezdil a naplánoval jsem si že budu jezdit s Lumírem Pustowkou.

Ovšem ještě den před odjezdem navečer u Pepy ( kde jsem přespal  - dík ..)  jsem cítil, že na mne leze Moribundus, který jsem asi chytil od Lenky. Večer jsem měl i zvýšenou teplotu a tak jsem si ráno těsně před odjezdem udělal pro jistotu test na Covid a ten, ačkoli jsem měl skoro 38 teplotu, vyšel negativně. Už jsem vážně uvažoval o tom, že na Gardu letos neodjedu, ale říkal jsem si že jestli ležím doma nebo tam ( a i kluci mě přesvědčili ) ... A pokud se to spraví tak mohu i něco najezdit - Tak by mě to akorát sralo. Po cestě mi nebylo nic moc, a tak jsem hned po příjezdu na Gardu raději zalehl do postele a kurýroval se. Předpověd na další 2 dny byla špatná, tak jsem si říkal - OK - mám čas se vyležet a pokud budu lepší vyrazím v sobotu , případně až v neděli kdy už má být krásně.

Ve čtrvtek 29.10.2022 si Pepa a spol naplánovali výlet na Tremalzo - Přijeli zmrzlí jak hovna v trávě, cestou je chytla i bouřka s kroupama. Předpověď slibovala skoro celý den déšť a přeháňky a jen 15 st. Což kluci potvrdili - na Tremalzu bylo jen 5. No skoro jsem byl rád že jsem ležel v posteli ...  Lumír si udělal svůj program - malá projížďka po Rivě , kdy 2x zmokl ...

Na pátek 30.10.2022 byla předpověď ještě horší , tak si kluci naplánovali procházky po Torbole. Nakonec bylo i po něco lépe než ve čtvrtek, ale na nějaké dlouhé akce to opravdu nebylo. V pátek už mi bylo lépe neměl jsem už ani teplotu a tak jsem se šel večer alespoň kousek s Lumírem projít - říkal jsem si že zítra by to už šlo.

1.10.2022 Sobota - Mělo být sice polojasno, sluníčko jsme sice viděli až odpoledne, bylo kolem 18 st , ale nepršelo. Tak jsme si s Lumírem naplánovali  cestu do Malcesine na kole pak lodí do Limone s tím, že se po nové cyklostezce nad jezerem a pak tunely vrátíme zpět do Rivy tak, abychom jezero měli vždy vpravo po směru jízdy. Když jsem svůj plán konzultoval s Pepou, tak mi říkal, že do tunelů mezi Rivou a Limone se na kole nesmí. Ověřil jsem si to i u recepční, čímž se celý můj plán zbortil. Lumírovi se však nápad s lodí zalíbil tak jsme nakonec jeli i tak. Dojeli jsme do Torbole a odtud lodí přes Limone ( bez vystupování ) do Malcesine. Na lodi jsme potkali dvě češky s koly a ty nám řekly, že na kole se do tunelů může :-) - Dojeli jsme tedy lodí do Malcesine, kde vykouklo i sluníčko a jeli po východní straně jezera ( proti původnímu plánu ) zpět do Torbole a Rivy. Cestou jsme se stavili na oběd v Navene, dal jsem si vynikající špagety s plody moře (viz foto) a pivko. Super oběd. U Torbole jsme si vyjeli na vyhlídku a Lumír říkal, že se cítí unavený a není ve formě - to už jsem se začínal obávat že chytil ten můj Moribundus. Zajel jsem si proto ještě sám těmi tunely a po nové cyklostezce nad jezerem do Limone a zpět. Na to že je začátek října ve městech bylo tolik lidí, že se tam nedalo skoro ani projít natož s koly. No prostě mazec. I na těch stezkách plno chodců ... Jak to tady vypadá v plné sezoně si nedokážu představit.

2.10.2022 Neděle - Ráno jako by mávli nahoře kouzelným proutkem - Úplné azuro, krásně skoro bez větru a hlavně teplo. Původně jsem měl v plánu jet přes Tenno okruh cca 70 km, je to však přes 800 m převýšení a Lumír po včerejšku nevypadal na to že by si to užil. Ráno si vzal brufen a vyjeli jsme po cyklostezce přes Arco do města Dro a pak k jezeru Cavedine. Cestou jsme museli překonat morénu, kde to však vypadalo jako přejezd nějakého dvoutisícového sedla. Samé obrovské balvany (foto vlevo)  , které tam dotlačil kdysi ledovec - vypadalo to nádherně. A sedlo mělo 282 m.n.m - tedy jako Doubravský kopec !!! - viz foto na vrcholu ...
Následoval krátký sjezd k jezeru Cavedine. Tady jsme se rozhodovali, jestli se vrátíme nebo pojedeme ještě kousek dál. Lumír říkal že se cítí dobře , tak jsme jeli ještě k jezeru Toblino s hradem a odtud jsme se přes Sarche po cyklostezce vraceli zpět do Dro a do Torbole. Tady si Italové dali teda hodně práce vybudovat cyklostezku přes tu morénu - Cesta jen pro kola ale parádní - místy i 20 % klesání ... Z Dro jsme pak pokračovali stejnou cestou a přes Torbole a Rivu si zajeli nakoupit do místního obchodního centra nějaké pečivo na zítřejsí cestu domů.

V pondělí ráno v 6:30 hodin jsme vyjeli z Rivy najeli na dálnici a fičeli bez žádných kolon až domů. Lumírovi se přitížilo, skoro nemluvil a bolelo ho šíleně v krku. Po příjezdu domů potvrdil, že má Covid. Já jsem si dělal ještě 2x test a nic. Tak nevim. Možná jsem ho měl taky a Lumíra jsem nakazil, možná ne - to už ted říci nejde. Ale alespoň ty dva dny jsme si s Lumírem užili a najeli 125 km .

Co říci závěrem - Pepa vše perfektně zorganizoval - tímto mu moc děkuji , sehnat ubytování v itálii na 5 dnů i s cestou za 6000 - to je bomba. Cesta tam i zpět bez jediné kolony za cca 11 hod - to lépe nejde . Černou tečkou bylo letos počasí - které je u Gardy celkem jistota - a vidíte i tady 2 dny chcalo - silničáři by si to více užili, ale i přesto si dali hodně do těla hlavně poslední den který jako jediný vyšel na 100% . Bohužel jezdit týmem A - Pepou a spol už není pro mne :-(
Druhou černou tečkou byl můj Moribundus kterým jsem možná nakazil Lumíra, ale nikdo jiný to nechytil - takže nakonec ikdyž jsem strávil 2 dny v posteli když chcalo - sobota a hlavně neděle vyšla na 1* - SUPER.

Trasy na Stravě

Videa na Relive

1.DEN

2.DEN

Číslo 35
Název výletu GARDA 2022
Rok 2022
Stručný popis trasy Filanda - Torbore ( lod Marcesine ) - Malcesine - Torbole - Riva - Limone sul Garda - Riva - Filanda - Arco - Dro - Lago Cavedine - Pergolese - Lago Toblino - Sarche - cyklostezka - Dro - Arco - Torbole - Filanda