Okolo 2018 - Jižní Čechy Novohradské hory a Třeboňsko

Celkem 3 dny, 2 dny + odpoledne na kole , 162 km

Po roce jsem opět vyrazil na oblíbenou akci OKOLO. Ubytování bylo zajištěno v penzionu Mezilesí v překrásné jihočeské krajině pod Novohradskými horami. Tentokráte nebyl k dispozici autobus, proto jsme se na místo dopravili auty. Jel jsem s Martinem Filipczykem a po cca 5 hodinách jízdy přes Rakousko ( dobrá volba ) jsme byli na místě. Předpověď byla přímo děsivá, hrozily velmi silné bouřky po oba dny , až v sobotu se konečně mělo počasí vylepšit. Po příjezdu na místo jsme se dozvěděli, že jeden z účastníků zájezdu si již při cestě do místa ubytování zlomil klíční kost a je ve špitále. To to hezky začíná …

24.5.2018 Čtrvtek 21 km

Kolem 15 hodiny už byli všichni na místě a „ubytovaní“ a tak jsme se  rozhodovali kam a jestli vyrazit na kolo. Bouřilo všude kolem a radar ukazoval, že u nás by mohlo počasí ještě chvíli vydržet. Ale víte jak je to s bouřkami. Objeví se a i zmizí nenadále. Zjistili jsme, že jen 6 km od místa ubytování je pivovar Žumbark a tak padlo rozhodnutí se projet alespoň tam, případně si výlet trochu prodloužit pokud bude hezky. Nakonec z toho bylo uvítacích 21 km. V pivovaře jsme se zastavili na „jedno“, přehnala se malá bouřka a my pak dojeli až do penzionu skoro suší ( posledních cca 300 m začalo pršet ). Večer se však mraky rozhodly dohnat to, co celý den zameškaly a tak lilo jako z konve celou noc . Ale ne že by pršelo, opravdu lilo. Na Příbramsku toho dne spadlo 120 mm srážek a byly lokální povodně.

25.5.2018 Pátek 80 km

Předpověď na dnešek se zlepšila, to co mělo přijít až dnes přešlo asi už v noci. Hrozily sice přeháňky a na horách bouřky, ale ne tak, že by se nadalo vyjet. Ráno jsme se sice dlouho rozhodovali, spadlo i pár kapek a nakonec padl návrh vyjet směr Třeboň po cestě tam se zastávkou u rodiště Jana Žižky. Hned po prvních 500 m však asfaltka končila a zaručeně sjízdná cyklostezka přešla v polňačku plnou bahna a kamení. Kdyby celou noc nechcalo, tak by to snad bylo OK, ale po těch deštích naše kola vypadala jak prasata už po 3 kilometrech. Dále naplánovaná trasa vzhledem ke kvalitě místních cyklotras byla změněna na jisté asfaltky.  Kousek za Trhovými Svinami to vypadalo, že začne lít, ale nakonec z toho nebylo nic a počasí se stále vylepšovalo. V Třeboni jsme si zašli na oběd a po zpáteční cestě už i místy  svítilo sluníčko. I dnes se nám nevyhlo zranění, avšak značně kuriózní. Při výjezdu od restaurace byly u cesty zádržné kůly. Vlastík se jednoho chytil, a kůl se najednou ohnul k zemi ( byl totiž gumový !!!  ) a Vlastík se skácel taky, nestačil ani překvapením vyndat nohy z SPDček a narazil si koleno tak nešťastně, že už druhý den nemohl nikam jet.  Na závěr jsme se zastavili opět v pivovaře Žumbark na „druhé“ a za svitu slunce dorazili na penzion.

26.5.2018 Sobota 61 km

Už v pátek se počasí začalo vylepšovat a dnes předpověď slibovala nádherný den. Většina lidí proto vyrazila na dálkový výjezd na Kleť (1084 m), který jsem všem kdo tam ještě nebyli doporučoval. Podle odhadu to mělo být minimálně 80 km (nakonec najeli 98 km). Mě však spíše lákalo podívat se do Novohradských hor. Nikdy jsem tam nebyl a tak jsem se rozhodl, že i kdybych měl jet sám pojedu se podívat do Dobré vody a příhraničí. Nakonec se ke mně přidali další 4 cyklisti a trasa byla upravena tak, abychom se podívali i do Rakouska. Bylo nám totiž místními majiteli doporučeno zajet si na vyhlídku Mandlstein do Rakouska. Spojili jsme tedy obě místa do jedné trasy a jelo se. A výlet to byl parádní. Zpočátku se pořád stoupalo až do Hojné vody (810 m) kde jsme se podívali na zvon setkávání a zašli si na oběd. Po sjezdu a navštívení nádherného kláštera v Dobré vodě (dobrou vodu jsme si nabrali i na cestu) jsme přes Šejby projeli do Rakouska. Zde nás čekalo prudké stoupání pod vrchol Mandlsteinu (874 m). Až na samotou vyhlídku se na kole vyjet nedá, tudíž nás čekala i malá turistická vložka. Z vrcholu jsou nádherné výhledy a ani se nám nechtělo věřit, že klášter v Dobré vodě, kde jsme před chvílí byli, je tak daleko. Viděli jsme v dalekohledu dokonce i Kleť – cíl většiny účastníků zájezdu. Následoval krásný sjezd do údolí po úplně nové asfaltce a pak přejezd zpět do Česka – Nových hradů. Tady jsme se stavili na zmrzku a pak přes námi již oblíbený Žumberk dorazili do cíle. Po večeři jsme pak s Martinem naložili věci a odjeli domů. Při příjezdu do Orlové hodinky ukazovaly čas 00:01.

Zhodnocení:

Akce se zúčastnilo celkem 24 cyklistů. První den jsme na poznávací projížďku vyrazili skoro všichni, druhý den až na několik výjimek také a třetí den trasu do Novohradských hor jsme jeli v pěti. Ubytování bylo skvělé jen pro nás, jídlo dobré a hlavně ho bylo dost. Nakonec i počasí se umoudřilo a až na pár kapek nepršelo. Celkem jsem za 3 dny najel 162 km. Bohužel se nám letos nevyhly již zmiňované úrazy, ale nakonec vše dobře dopadlo a všichni byli spokojeni. Já tedy určitě. Děkuji Vlastíkovi za skvělou organizaci a výběr místa ubytování - všechno vyšlo na jedničku. Tak zase někdy příště …

Trasa 1.den

Trasa 2.den

Trasa 3.den

Číslo vícedenního výletu 31
Název výletu OKOLO 2018 - Jižní Čechy Novohradské hory a Třeboňsko
Rok 2018
Stručný popis trasy Mezilesí - Žumberk - Svébohy - Žár - Žumberk - Mezilesí- // - Trhové Sviny - Ostrolovský Újezd - rodiště Jana Žižky - Ledenice - Libín - Domanín - Třeboň - Branná - Lipnice - Kramolín - Jílovice - Olešnice - Buková - Žár - Žumberk - Mezilesí - // - Chvalkov - Klení - Benešov nad Černou - Černé údolí - Staré Hutě - Hojná voda - Dobrá voda klášter - Šejby - / AUSTRIA - Harbach - Mandelstein - Heinrichts bei Weitra - Pyhrabruck - / ČR - Nové Hrady - Žár - Žumbark - Mezilesí
Počet dnů 3
Cil dne 26.05.2018
Nejnižší bod 435 m.n.m Třeboň
Nejvyšší bod 868 m.n.m vyhlídka Mandelstein
Účastníci 24 - Vlastík Klapka, Pavlína Varcholová + 1, Filipczyk Martin, Mazurek Tomáš, Balko Ivan, Balko Mario, Foltýn Přemek, Forsterová Mirka, Handzelová Jana, Křak Rosťa, Lepšík Mirek, Koch Robert, Pilchovská Kateřina, Szarowski Rostislav, Szarowská Marcela, Sedláček Luděk, Šimík Petr, Štalmach Roman, Waleczko Milan, Tomáš Trávníček, Daniela Trávníčková, Martin Kundrik, Martin Kundrik, Irena Kundriková