Brno 2023 - První sólo vícedenní výlet

3 dny  - 244 km (20.7.2023-22.7.2023)

Již dlouho jsem plánoval zajet za Martinem a Vendy do Brna a udělat si tam pár výletů na kole. V Brně jsem na kole ještě nebyl a letos se to konečně povedlo. Vybral jsem si dovolenou ve ČT a PÁ kdy mělo přijít ochlazení po hrozných vedrech a před další očekávanou vlnou. Mělo být kolem 25 st a to je na kolo ideální.

Nakonec vše klaplo a ve středu odpoledne jsem vyrazil autem do Brna za děckama. Dojel jsem kolem 19 hodiny a večer jsme zašli na pivko a tatarák do místní restaurace Kavkaz :-)

Kliknutím na nadpisy se dostanete na Stravu s detailním popisem a fotkami - pokud máte přístup :-)

1.Den - 106  km - Brněnské kolečko 1 - Údolí Svitavy a Svratky a rozhledny

Ráno jsem vyrazil spolu s Martinem do Billy na nákup ( snídani ) a pak vyrazil na kole kolem řeky Svitavy, projel Brnem ( cyklostezka vede kolem řeky industriální oblastí a vyhýbá se všem cestám. Ve dvou místech je třeba však silnici přejet - což není v Brněnském provozu vůbec jednoduché ) a dojel k železnici, která se spolu s cyklostezkou vlní údolím Svitavy. Železnice si krátí cestu v 10 tunelech, zatímco cesta/stezka se klikatí spolu s řekou. V Bílovcích jsem si odskočil na místní rozhlednu u Lidušky ( krásný výhled na údolí Svitavy ) a kousek za Adamovem a Novým hradem jsem opustil železnici a začal stoupat do kopců - Musel jsem se dostat k další Brněnské řece Svratce. Ve Vranově jsem si zajel k místnímu Samovýčepu. Můžete si zde sami načepovat z několika druhů piv, dokonce tu mají i ledničku s Petkama ( zaplatil jsem QR kodem - opravdu samoobsluha bez dozoru !! ) Schoval jsem se tam i před jedinou krátkou přeháňkou :-) . Pak jsem kolem Lelkovadla sjel krásnou lesní cestou kousek za Kuřim a pak už pokračoval cyklostezkami až k Brněnské přehradě. Po prohlídce Veveří jsem objel po západním břehu přehradu a vyjel / vyšel si ještě na rozhlednu Holedná - odkud je nádherný výhled na Brno. A jelikož zbývala ještě hodinka než děcka dorazí z práce odskočil jsem si kousek do pivovaru Richard na jednoho hasiče a upravil délku výletu tak aby to byla 100. Pak už zdolat jen stoupání k univerzitě a byl jsem zpět na bytě u děcek. Večer jsme si zašli na jedno do hospody "Na jedno" na místní pivo Radegast :-)

Martin dnes vstával dříve a tak jsem odcházel až s Vendy kolem 9.hodiny. Na snídani byla bábovka a kafe ( Vendy včera upekla ) a pak mě čekala trochu kratší etapa směrem na jih od Brna. Byla mi doporučena cyklo kolem Bobravy - ale to vypadalo spíš na horáka. Držel jsem se původního plánu a nakonec jsem se kolem Bobravy i kousek podíval , nehledě na to že cesta lesem kterou jsem našel směrem na Hlínu k rozhledně, byla opravdu luxusní. Ve srovnání s značenou cyklotrasou jsem tady potkal asi jen 2 cyklisty a 3 pěšochodce. Opravdu nádhera jen kousek za Brnem. Původní plán byl trochu jiný a abych zbytečně neztratil nastoupané metry , odbočil jsem zkratkou přes Kopaniny. Tady na jednom místě byl motýlí ráj. Tolik motýlů pohromadě už jsem dlouho neviděl ( vhodná přestávka na oběd a focení motýlů ). Vyjel jsem nedaleko Hlíny kde je nová hezká rozhledna Vladimíra Menšíka ( byla vidět Pálava a JE Dukovany ) . Následoval dlouhý sjezd do Oslavan ( se zajížďkou do Padochova kde je pivovar - lépe řečeno automat na pivo ... ) V Ostavanech na zámku jsem se stavil na oběd a dal si místní zámecké medové pivko ( moc dobré ).  Z Oslavan už mě žádné velké kopce nečekaly, jelo se podél řeky Oslavy po krásné cyklostezce k soutoku do Ivančic s Jihlavou a pak do Dolních Kounic kolem řeky už po silnici. Pak bylo třeba se ještě dostat přes několik malých kopečku k řece Svratce do Rajhradu ( cestou pivovar Bratčice ) a pak už jen po cyklostezce až do Brna. U soutoku Svratky a Svitavy jsem se jestě zastavil na jedno v retromuseu a pak už jen přes Heršpice do Bohunic ... Večer jsme si zašli s děckama na minigolf a "oslavili" nedělní Vendulčiny narozeniny v Kavkazu. Z venkovního posezení nás vyhnala pořádná bouřka která se objevila z ničeho nic - Něco takového bych na kole nechtěl potkat.

3.Den 61 km  - "Brno" 3 - Kolečko v Bílých Karpatech - Mikulčin vrch

Ráno jsem se rozloučil s Martinem a Vendy a vyrazil autem do Uherského Brodu. Cílem dnešní "etapy" měl být krásný zámek Nový Světlov a Bílé Karpaty - oblast pod Lopeníkem. Z Uherského Brodu až skoro do Bojkovic vedla krásná cyklostezka kolem železnice. V Bojkovicích jsem odbočil směr Komňa a za chvíli jsem byl u krásného bílého zámku. Ovšem co - je zavřeno. Celý tento týden - To je pech. Nepustili mě ani do zahrady, takže zámek jsem viděl jen z dálky od brány. No nic - prostě smůla - tak alespoň obrázek. Dále jsem jel přes Komňu - rodiště J.A.Komenského stále do kopce směr Bílé Karpaty další cíl cesty. Vrcholem byl Mikulčin Vrch 799 m.n.m kde je restaurace, ale na oběd jsem se stavil o pár metrů níže na chatě Lopata ( skvělá polévka ) .Odtud byl překrásný výhled , dokonce byla vidět i Lysá hora !! Následoval sjezd po rozbité silnici do Lopeníka ( nebýt rozbité cesty byl by to asi rychlostní rekord - bo to byl kopec jak cyp ) a Březové ( sjel jsem do 450 m.n.m ) a pak zase stoupání k rozhledně u křížku do výšky 600 m.n.m. Odtud byl krásný výhled na Lopeník a Velkou Javořinu s vysílačem - nejvyšší horu Bílých Karpat. Následoval krásný dlouhý sjezd do Nivnice a pak po cyklostezce stále z kopce až do Uherského Brodu k autu. Tím mé cykloputování skončilo a zbývalo jen dojet domů do Orlové což se mi kolem 19:30 povedlo :-)

Co říci závěrem: Výlet splnil veškerá moje očekávání . Jednak jsem se podíval konečně za děckama do Brna a druhák si užil krásné výlety po okolí. Určitě se sem ještě vrátím, je tady toho ještě spousta k vidění. Děkuji Martinovi a Vendy za azyl u nich na bytě a fajnou bábovku :-) V některých místech v Bílých Karpatech to bylo skoro jako v Alpách , krávy hory jen ne tak vysoké ... ( viz níže )

Číslo 36
Název výletu BRNO 2023
Rok 2023
Stručný popis trasy BRNO Bohunice Martin byt - Horní Heršpice - Komárov - Cyklo kolem Svitavy - Židenice - Maloměřice - Obřany - Bílovice nad Svitavou -  rozhledna u Lidušky - Babice nad Svitavou - Adamov - u Nového Hradu ( konec stezky ) - Svatá Kateřina - Šebrov - Vranov - Pivní bar - Lelkoviště - odb.před Lipůvkou - Kuřim - Moravské Knínice - Chudčice (oběd) - Veverská Bitýška - Hrad Veveří - Brněnská přehrada západní strana - Hráz přehrady - Brno Bystrc u ZOO - Komín - Rozhledna Holedná - obora - pod starou dálnicí - Žebětín pivovar Richard - Troubsko Veselka -  Brno Bosonohy - Univerzitní Kampus- BRNO Bohunice Martin byt - Starý Lískovec - Ostropovice - Střelice - Bobrava most - Vlčí kopec - Troják - Kopanicy - Hlína rozhledna V.Menšíka - nad Neslovicemi - Padochov (pivovar) - Oslavany zámek Pivovar - Soutok Oslavy a Jihlavy - Ivančice Centrum - pivovar - Most Železňák - Moravské Bránice -Nové Bránice - Dolní Kounice - Pravlov - Němčičky - Bratčice pivovar - Syrovice - Rajhrad klášter - okolo Svratky - Rebešovice - BRNO - Olympia Soutok Svratky a Svitavy - Avion - Dolní Heršpice - Horní Heršpice - Bohunice Martin byt / Uherský Brod ČD - Centrum náměstí - Těšov - Újezdec - Šumice - Nezdenice - Záhorovice - Bojkovice - Zámek Nový Světlov - Komňa - Motorest Rasová ( křiž silnice 50 ) - Sjezdový areál Lopata - Mikulčin Vrch 799 m - Lopata (oběd) - Lopeník - Březová - Rozhledna u Křížku  (601m) - Nivnice - Uherský Brod ČD
Počet dnů 3
Nejvyšší bod 799 m.n.m Mikulčin Vrch
Účastníci 1 - Sólo

Videa na Relive

1.DEN

2.DEN

3.DEN