Okolo 2009 - Moravský kras

4 dny -  176 km   (28.-31.5.2009)

Po 4 letech jsem se rozhodl vyrazit opět na vícedenní výlet s bandou cyklonadšenců týmu SPORT KLAPKA, a pod vedením Vlastíka se zúčastnil "cykloakce" zvané OKOLO ... tentokráte do Moravského krasu.  Tato akce se koná vždy poslední víkend v květnu a je každoročním pokračováním nyní už masové cykloakce  "Okolo Tatier", kde už jsme přestali jezdit.  Jednak už nám nic nového nepřináší a jezdí na ni stále více lidí.

My jsme si vytvořili svůj B+ team ve složení Radek Ocisk, Marek Waleczko a já , později se k nám přidal i Milan Waleczko a jezdili si svým tempem. Dokonce jsme jeli i jinou trasu do Sloupu okolo Bečvy po cyklostezce ( místo plánovaného Potštátu ). A-Team tvořený cyklistickými draky sice brblal že "vymyšlame cypoviny", ale nakonec se ukázalo, že ta trasa nebyla až tak špatná ...

Ve čtvrtek jsme vyrazili ráno z Karviné vlakem do Hranic. Odtud B+ team vyrazil směr Teplice nad Bečvou a už po 2 km jsme si dali zahřívací kopeček - bylo třeba vyjet nad Zbrašov. Po cca 200 m převýšení jsme lesem dojeli na vrchol a následoval krásný sjezd do Týna nad Bečvou, kde jsme dali první pivko. Pak následoval krásný cca 20km úsek okolo řeky Bečvy. Na tomto úseku je asfaltová úzká cyklostezka kterou všem doporučuji. Projel jsem si ji už loni v létě, proto už jsme nebloudili a vychutnali si ji. Vyvrcholením bylo pivko  Páter 11 ( Černá hora ) v Přerově. Pak už jsme jeli jen celkem nudnou rovinou přes Hanou do Prostějova. Těsně před Prostějovem jsme si dali ještě jednoho "Radka" a po stezce mimo silnici jsme dojeli do města. Tady jsme poprvé začali potkávat více aut. Centrum byl docela rušné a byli jsme rádi , že jsme se vymotali ven. Za Prostějovem se ochladilo a začal foukat silný protivítr. Jeli jsme do Plumlova, kde jsme se měli setkat s A-teamem, ale kde nic tu nic. Nikoho jsme nepotkali, a tak jsme v první hospodě za Plumlovem v Soběsukách chtěli pojíst. Bohužel dnes se nevaří - Kuchař má dovolenou. Nakonec Radek ukecal alespoň klobásu a tak jsme doplnili akorát minerály ( radegast ) a vyrazili do 8 km stoupání směr Drahany.  Kopec to byl sice pořádný, ale ne zase tak prudký, takže se to dalo. O to horší, alespoň pro mne, to bylo pak. Foukal totiž silný protivítr a cesta byla jak se říká "nahoru dolů". Ke konci před Sošůvkou spadlo i pár kapek. Pak už následoval jen sjezd do Sloupu a vyjet k rekreačnímu středisku Čermák. Večer se narazila bečka a bylo fajn ...

V pátek dopoledne lilo a tak jsme zašli do Sloupsko-Sošůvských jeskyní. Bylo to příjemné zpestření, poprvé jsem zažil že v jeskyni bylo tepleji než venku. Byla totiž celkem kosa - jen 9 st. Po obědě už vylezlo sluníčko a tak jsme vyrazili na kolech. Projeli jsme se údolím Pukvy do Skalního mlýna, a jelikož mi praskla levá šlapka a potřeboval jsem koupit novou byl jsem nucen jet až do Blanska. Všichni jeli solidárně se mnou a v Blansku po krátké dešťové přeháňce, kterou jsme strávili kde jinde než v hospodě, jsem celkem rychle našel cykloobchod a ještě rychleji ochotného prodavače, který mi pedály vyměnil. Pak jsme se rozdělili na dvě skupinky, B+ team pokračoval dále přes Těchov a Vavřinec ( docela slušný kopec ) zpět do Sloupu. Přijeli jsme akorát před šíleným slejvákem a po večeři nakopli další bečku Starobrna.

Sobotní dopoledne jsme strávili nad mariáškem protože zase chcalo a chcalo. Po obědě vylezlo sluníčko a bylo krásně. Udělali jsme si tedy opět krátký výlet na Macochu a do Skalního mlýna. Tentokráte se k nám přidal i Libor s Lenkou. Na sluníčku bylo hezky teplo, ale v údolí Punkvy teploměr ukazoval jen 9 st. Bylo to tak akorát na čajíčka-rumíčka. Večer Marek pogriloval maso ( bylo výborné ) a dojely se všechny zásoby a 30ka bečka. Nakonec Vlastík zinkasoval propitá piva (260 ks) a šlo se spát s tím, že zítra už bude hezky a pojedeme domů.

V neděli ráno však bylo zase zataženo a začínalo poprchávat. Po několika úvahách a rozhodování jet/nejet/náhradní trasa rozhodl Meteo-Radar, který nám prozradil , že od východu se žene fronta a bude zase lít. B+ team se tedy nakonec rozhodl jet zpět autama. K Milanovi do auta jsme naložili kola a my jsme jeli s Liborem. A radar nelhal, jen co ostatní vyjeli začlo chcat a chcalo až do Ostravy. A-team jel na kole a má můj obdiv, protože nejen že skoro celou cestu pršelo ale byla i kosa (12 st), ale to pro mne už není cykloturistika, ale "způsob jak lacině k nemoci přijít".  Odpoledne jsem si zajel k Vlastíkovi pro kolo a dojel domů. Cestou v Špluchově spadlo zase pár kapek, ale ty už při 18 st byly jen zpestřením cesty domů.

Celkově byl tento výlet vynikající, jedinou vadou na kráse bylo počasí, ale mohlo být ještě hůř. Chtěl bych poděkovat především Vlastíkovi za perfektní organizaci a doufám, že příští ročník akce OKOLO ... bude alespoň tak hezký jako ten letošní.

FOTOGALERIE

Trasa 1.dne : Hranice - Sloup

Trasa 2.dne : Výlet do Blanska

Trasa 3.dne : Výlet na Macochu

Trasa 4.dne : Z Karviné domů

Pokud by měl někdo z účastníků zájem o orginál FOTO, nebo GPX soubory, jsou na CD u Vlastíka , případně si o ně napiště.

Další fotografie a popis akce najdete na stránkách Sport-Klapka ZDE.

Statistiky OKOLO 2009 :

Číslo výletu 23
Název výletu OKOLO 2009 - Moravský kras
Rok 2009
Stručný popis trasy Karviná hl.n - VLAK - Hranice ČD – Teplice nad Bečvou – Zbrašov – Nad Maleníkem – Lhota – Týn nad Bečvou – Lipník – // Cyklostezka Bečva // – Přerov – Dluhonice – Rokytnice – Císařov – Citov – Věrovany – Klopotovice – Biskupice – Kralice na Hané – PROSTĚJOV – Mostkovice – Stichovice – Plumlov – Soběsuky – Žárovice – Drahany – Niva – Vysočany – Sošůvka – Sloup – Rekreační středisko Čermák /// - Sloup – Udolí Punkvy – Skalní Mlýn – BLANSKO – Těchov – Veselice – Vavřinec – Sloup – Rekreační středisko Čermák /// - Sloup – Ostrov u Macochy – Macocha vyhlídka – Skalní mlýn – údolí Punkvy – Sloup – Rekreační středisko Čermák - AUTO - Karviná Tesarčík - Karviná - Špluchov - Doubrava - Orlová
Počet dnů 4
Cil dne 31.5.2009
Nejnižší bod 186 m.n.m Věrovany - Řeka Morava
Nejvyšší bod 657 m.n.m Vrchol před Drahanami
Účastníci 22 - B+Team -- Radek Ocisk,  Marek Waleczko, Milan Waleczko, Libor a Lenka // A-Team -- Vlastik Klapka, Irena Klapková, Luboš Klapka, Honza, Maruška, Draha, Roman, Lumír, Lojza, Radan, Venca, David, ,Vlastík, Mirek, Tomáš , Radim a Mirka