Moravia Tour 91 - Lukoveček

4 dny - 449 km

Čtvrtým vícedenním výletem  byl výlet nazvaný Moravia Tour - Lukoveček a  konal se ve dnech 7.8.91 - 10.8.91. Měřil celkem 449 kilometrů. Výletu se zúčastnili Marek Svrčina, Dušan Šelong a nováček Martin Filipczyk - který se stal pravidelným účastníkem našich dalších akcí a výletů včetně držitele titulu Ligy stovkařů. Našim cílem bylo dojet ke známým do Lukovečka a navštívit ZOO v Lešné.

Marek Svrčina si zde vytvořil v 13 letech osobní rekord v počtu ujetých km za den - 174 kilometrů, který se mu dosud nepodařilo překonat.

Vyrazili jsme všichni z Karviné směrem na Frýdek, Frýdlant a Frenštát. ( pak že neexistují města na F). Za Freštátem nás čeká první kopec - Pindula. Nakonec to nebylo takové hrozné, po chvíli sjíždíme do Rožnova. Po přestávce stoupáme na Hlaváčky. Tady už někteří jdou pěšky. Na vrcholu se občerstvujeme tatrankami a sjíždíme k přehradě Bystřička. Cesta vede stále z kopce až do Jablůnky, dále jedeme podél Bečvy. Po chvíli odbočujeme na Hošťákovou a začínáme mírně stoupat. Okolo Kašavy nás čeká několik kopců ( hlavně překonat hranici kraje ) a večer dojíždíme do místa plánovaného noclehu - Lukovečku. Dušan tady má nějakou vzdálenou rodinu.

Druhý den vyrážíme do Zlína a odtud stoupáme do kopce k vysílači. Následuje dlouhý sjezd až do Uheského Hradiště. Odbočujeme směr Velehrad, kde dojíždíme na oběd. Po obědě ( dali jsme si květák ) a procházce po Velehradu  stoupáme prudce do kopce. Tu se Markovi chce strašně na záchod, ale není kde !! Kopec , všude jenom domky a žádné místo kam zalézt. Ja to tak akutní, že Marek musel bušit na dveře u nejbližšího domu, aby ho pustili na záchod, jinak to pustí do gatí. Chytil takový průjem, že jsme ještě pak v lese třikrát zastavovali.  A ty kopce ! Pořád nahoru a dolů. Kromě toho Martin dostal kuriózní defekt. Postavil kolo u kraje silnice, kolem projelo auto, kolo se trochu zatřáslo a najednou Psssssss, zadní kolo prázdné ! Úsek Velehrad - Zdounky jsme jeli snad 4 hodiny. Konečně jsme sjeli dolů a pokračovali směrem na Kroměříž. Další defekt - tentokráte já. To se dneska daří. Nakonec jsme stihli dojet do Lukovečka kolem 21 hodiny.

Další den jsme si udělali jenom krátký výlet k Fryštátské přehradě a doZOO Lešná. ZOO je velice pěkná, moc se nám tam líbilo (mimo jiné v r.2007 jsme tam byli s dětma - nádhera ).

Poslední den nás čekala cesta domů. Naplánoval jsem ji přes Makov a Čadcu a celkem to bylo přes 170 km. Na trase byly 2 pořádné kopce - Jeden před Slušovicemi na hranici kraje a druhý na Makovský průsmyk z Karolínky. Z Makovského průsmyku už to byla pohoda. Do Čadce je to pořád z kopce. Pak už zbývalo dostat se zpět do Česka. To znamená přejet průsmyk v Mostech a odtud již pořád z kopce nebo po rovině až do Karviné.

Počasí nám přálo, nejvíce hodnotím Markův výkon 174 km ve 13 letech  bych to asi nedal ...

Fotogalerie

Číslo výletu 4
Název výletu Moravia Tour 91 - Lukoveček
rok 1991
Stručný popis trasy Karviná - Frýdek Místek - Rožnov p.R. - Jablůnka - Fryšták - Zlín - Uherské Hradiště - Velehrad - Zdounky - Kroměříž - Hulín - Holešov - Fryšták - Slušovice - Vsetín - Velké karlovice - Makovský pr. - Turzovka - Čadca - Český Těšín - Karviná